When in Puerto de Mogán…

  • Jag ÄLSKAR lördagar! Att inte behöva ställa klockan, eller stressa iväg direkt på morgonen. Istället kunna ligga kvar i sängen en stund bara för att jag kan.
  • Gänget ville åka till Puerto de Mogán och jag hängde på. Albin ville hellre stanna hemma och verkligen njuta av att inte behöva åka iväg någonstans, första dagen på lovet. Det fick han. Det var mulet i SA men vi hoppades på att solen skulle finnas i PDM. Det gjorde den. En hel halvtimme typ. Sen gick den i moln. Vi hann bada, och sola en stund i alla fall. Vi gick en sväng och tittade och då öppnade himlen sig. Lagom att äta lunch då, under en markis.
  • Förra året är familjen H var här, och vi var i PDM, så spöregnade det också. Vi kanske borde ha lärt oss då, men tydligen inte. Nästa gång de åker till ön kommer de inte sätta sin fot där, tror jag😊.
  • Vi handlade mat och åkte hem. Albin och N gick ner och badade medan jag lagade mat och vi fixade iordning oss lite. Jag tittade ut och då låg de och pratade på poolkanten. Mysigt😊. Vi käkade middag på balkongen innan det var dags att åka till Meloneras och familjen P. Vi var 7 familjer som var bjudna dit på drinkar, snacks och sång. Jag tror nästan vi var fler barn än vuxna. Men finns det hjärterum finns det stjärterum. Kidsen hade roligt på sitt håll och vi vuxna umgicks på vårt håll.
  • Senare på kvällen tog F fram gitarren. Jag ÄLSKAR gitarrspel. Det blir alltid så mysigt när någon tar fram guran och det sjungs och spelas. Kan aldrig bli fel liksom. Efter en stund tog Ooooooo fram sin gitarr också (eller egentligen knäppte han med fingrarna och E hämtade den) och så jammade de ihop. Vi andra sjöng med, en del kan sjunga men kan inte texterna. Andra kan nästan alla texter men kan inte sjunga. Lite olika det där… Men alla gör vi så gott vi kan😊. Lilla A var också med och lyssnade och tittade.
  • Jag lovade E att jag skulle skriva om att vi var och kissade tillsammans, precis som man gjorde när man var ung och ute på krogen typ. Fnissigt värre när det är 20 år senare☺️.
  • Vid midnatt sa min E att det var dags att åka hem och vi var beredda att haka på. Då började det pratas om norsk karaoke och då skulle vi visst inte alls åka hem, så vi blev kvar en timme till. Det kan inte bli annat än roligt när ett av lagen heter menskopp😂🙈, när man ska skicka sitt lagnamn när man kommit på vilken låt det är. Galna svenskar liksom! Roligt hade vi i alla fall och jag är glad för att vi stannade så vi fick uppleva det. Jag, A och H vann, helt utan fusk eller trix. Vi var bäst helt enkelt!
  • Jag tycker om när mina vänner hemifrån får träffa mina vänner här nere. Så kul att de ville hänga med ikväll.
  • Tack alla inblandad för en supertrevlig kväll. Och tack V och Oooooo för att ni bjuder in❤️.Jag kommer sakna sådana här kvällar i Sverige. Eller så får vi se till att det blir sådana här kvällar där hemma också.
  • Nu är klockan 01.52 och om 8 minuter är den 01.00. Skönt med en timme extra när det blev en sen natt😊.
  • Lämna en kommentar